כיצד אוספים את גופינו אחרי חג האסיף

חופשת הקיץ, חגי תשרי ברצף ולסיום חג האסיף! – כמטפלת בתזונה ומנחת קבוצות לאורח חיים בריא, מבינה שלא סתם חג האסיף מגיע בסיום “החגיגה”, כי אחריו אנחנו צריכים ללמוד ל”אסוף” את עצמינו.
החגים, המסורת, הברכות בחגינו – לימדו אותנו על המזונות המבורכים לנו,
כפי שכבר כתבתי לכם, עוד לא פגשתי ברכה על הצ’יפס, סוכר, מרגרינה, דייאט ארטיק או דייאט אחר וגם לא על האבקת מרק…
אלו מזונות, מה שנקרא, ש”ברא השטן” עבורנו. תראו מה קורא סביבנו- המון סוגי דיאטות עם ספירת קלוריות ו”דייאטים”- אנשים מרזים ולאחר מכן עולים במשקל, מחלות כרוניות כמו כולסטרול, לחץ דם גבוה, סוכרת, מגרנות, עייפות, תת פעילות בלוטת התריס, דלקות פרקים….אלו מאיתנו שנמצאים בתוך המעגל החוזר הזה, ממליצה לכם לראות שאינכם בדרך הנכונה, מתרחקים מהיעד שלכם שהינו בריאות ומשקל תקין!
בואו נאסוף את עצמינו ונבין שאפשר להרגיש אחרת, להיות במשקל תקין, להרגיש חיוניים, לרפא מחלות כרוניות ומכאובים ע”י שינוי חשיבה ותזונה!!! “הדלק” שלנו.
אחד מ”סודות” ההצלחה בשינוי שיהיה לחיים ולא לתקופה זמנית, הוא הניצחון הקטן, השינוי הקטן. תשנו בקטן, תנצחו בקטן- תגיעו בסובלנות לניצחון הגדול.
הדוגמא השכיחה שאני נותנת- הסתכלו בתינוקות התמימים שלומדים ללכת, איך מהזחילה, הישיבה, העמידה, הצעד האחד עם תמיכה והצעד השני ללא תמיכה לבסוף הולכים, רצים , מדלגים!!!
מגיע לנו לדלג ולהרגיש חיוניים, לא להשלים עם הכבדות, עודף המשקל, המחלות והמכאובים.
אני משוכנעת שחלק מתפקידנו ביקום הוא לאפשר, ל”מפעל חיינו” להפיק את “החיים” שבנו, ללמוד מה נכון לנו, למנוע מחלות ועודף משקל מיותרים לנו!
היו ערניים למשפטי התנגדות, פחדים משינויים, שקיימים בכם וגורמים לכם להישאר “במצב זחילה”, חברים אפשר אחרת!!!
והדרך היא לא דיאטות, עונשים ומלחמות עם עצמינו!
התקופה כעת, לפני החורף, היא הזדמנות פז לאסוף את עצמינו, ללמוד על צרכי הגוף שלנו ולהיווכח כיצד למזון יש גם את היכולת לשנות את המחשבות והרגשות שלנו.
מציעה לכם לחזור לשגרת העבודה והחיים תוך כדי שינוי וטיפול ב”מפעל חיינו”- הגוף שלנו,
תיווכחו איך תפוקת העבודה והיכולות שלכם עולה ומשתפרת!
כבר מהיום הפסיקו עם מוצרי “הדייאט” הם לא מועילים לכם בשום דרך,
תקפידו לשתות מים בכמות של 2-2.5 ליטר ביום,
בשלב ראשון בכדי להיות מודעים למה שאתם אוכלים, כל מה שאתם אוכלים/ מנשנשים,
עשו זאת בישיבה ליד שולחן ללא מסיח (טלוויזיה, עיתון, טלפון, ספר…), פשוט לתת תשומת-לב למזון שאתם בוחרים לאכול ולהכניס לגופכם, להרגיש אותו, להיות איתו, אין מה לברוח ולהתבייש הרי הוא נכנס לגופכם ולא הולך לשכן או לחבר, לכן היו איתו גם אם אלו עוגיות, חטיף או כל ג’אנק פוד אחר, משימה קשה שתפתח בפניכם הרבה תובנות.
היום, הידע והמתכונים על המזון ואורח חיים בריא מאוד נגישים, מפה מגיע קושי נוסף, אכן ניתן להיות לא בריאים מלאכול “בריא”, הרבה מידע מבלבל לפעמים מכוון אותנו לבחור לא נכון ויוצר התנגדויות, לכן חשוב לפנות לגורם מקצועי שיכוון ויעזור בדרך אך ייתן לכם גם את היכולת לבחור לבד וללמוד מבלי לפתח “תלות” בקבוצות לכל החיים ופחד מאוכל.
הפרעות אכילה כתוצאה מדיאטות התפתחו וכיום הן רבות ומגוונות עד כדי לימודים לתואר שני בתחום “הפרעות אכילה”, שקיימים היום, פעם הפרעות אכילה היו “אנורקסיה/ בולימיה” היום הם רבות, מגוונות וחלקן מתפתחות אצל אנשים שמרבים לעשות דיאטות. חשוב לטפל בהן כמה שיותר מוקדם ולא לחזור על נוסחת הדיאטות שהביאה ויצרה את ההפרעות האכילה ו”הפחד” מהאוכל.
לזכור שהמזון תפקידו להזין אותנו ולא לאכול אותנו!
עברנו מתל אביב לצפון, לפני שלוש שנים ואני חולמת להשריש גם בצפון הארץ ובאזור מדהים ביופיו זה, את נושא אורח החיים הבריא, להוציא אנשים ממעגלי הדיאטות “ומאסרי העולם” של ספירת הקלוריות/ נקודות, ללמד ולטפל כיצד ניתן ע”י אורח חיים נכון ואיזון לרפא/ להקל / למנוע מחלות כרוניות כמו גם אלרגיות, הפרעות קשב וריכוז, שומנים בדם, סוכרת ועוד.

לשיתוף: