כיצד נשמור על תזונה נכונה ומחממת כשקר בחוץ?

עם ירידת הטמפרטורות בחוץ עולה הצורך לנשנש ולחפש “פחמימות” וביחד עולה העייפות, המשקל, נפיחות בבטן ועוד.
בתקופה זו שיורדות הטמפרטורות בחוץ הגוף נוטה “לאגור”, לשרוד”, לשדר את הצורך בפחמימות.
סוכר נחשב למזון מחמם, סיבה טובה לעלייה בכמיהה למתוק ולפחמימות שמתעצמת אצל רבים בתקופה זו.
כיוון שאנחנו לא רוצים לעלות את צריכת הסוכרים שאינם מזינים,
כמה טיפים, מה עושים?
- ארוחת ערב חמה שלא תכלול חלבון מהחי לדוגמא:
מרק כתום, מרק קטניות (חומוס, שעועית, עדשים, אפונה),
תמיד לשלב במרק ירקות כמו גזר, סלרי, בצל, שום, כרישה ועוד.
אופציות נוספות לארוחת ערב חמה, מאפה ירקות בשילוב ירקות שורש ושיבולת שועל,
דייסת שיבולת שועל מתובלת בקינמון ומעט דבש לא מחומם.
אכילת מרק עשיר זו דרך מצויינת להרוויח את המינרלים שיוצאים למים בזמן הבישול.
במקום שקדי מרק, ניתן לשבור לפרורים גסים 3-4 אגוזי לוז או קשיו לא קלויים ולפזר בזמן ההגשה.
- כיוון שחשוב להזין את הגוף בכל יום גם בירקות טריים שלא מבושלים, מומלץ בתקופה זו לאכול את הסלט בשעות הבוקר ולא בערב, להעשיר אותו בנבטים ולתבל אותו גם במעט חרדל למי שאוהב ולא סובל מלחץ דם גבוה. בשעות הבוקר הספיגה היא מקסימאלית ומצוינת לגוף.
- במהלך היום לשתות חליטות תה של פירות יער, להוסיף לתה קינמון או ג’ינג’ר.
לסיכום דוגמאות למזונות מחממים שטובים לנו בתקופה זו כשילוב בתפריט ולשם הורדת הכמיהה ל”פחמימות”: קינמון, ג’ינג’ר, שיבולת שועל, רוזמרין, בצל ירוק, חרדל, שום, אגוז מוסקט. בירקות ובפירות הצבעים הכתומים והאדומים.
מצד אחד תספקו לגופכם גם מזון חם שייתן מענה לקור בחוץ ומצד שני שיהיה גם מזין, טרי ולא מעובד ורווי בחומרים משמרים. זכרו “כל עיבוד מאבד” את המרכיבים החיוניים להם גופינו זקוק לתפקודו.

לשיתוף: