להיות לראש ולא לזנב

ראש השנה בפתח, בואו נהפוך את ארוחת ראש השנה במידת האפשר בלי “רעידות אדמה”,
ליותר מזינה או לפחות מזיקה, ד”א המאכלים המסורתיים במקורם בריאים ועשירים גם בירק, השימוש במוצרים תעשייתיים כמו שמנים למינהם, קמח לבן , אבקות מרק, רטבים מוכנים, סוכר… הפך תבשילים אלו ללא בריאים.
איך ניתן להפוך את ארוחת החג לקצת יותר מזינה?
תחילה בדברים המסווים, שכאילו בכלל לא קיימים אך כשהם נכנסים ל”מפעל החיים”- הגוף שלנו יוצרים נזקים שמתווספים ואת התוצאות חווים עם השנים.
אבקת מרק- אין צורך באבקת מרק וגם לא בכזו שללא מונוסודיום גלוטומט, יש שם עדיין מרכיבים שלא טובים לנו, במקומן יש לנו שפע של תבלינים ועשבי תיבול שנותנים לנו את טעם מעולה ואפילו חלקם משפיעים לחיוב על בריאותינו למשל: מיורן, כורכום, כמון, חוואיג’, עלי דפנה, פטרוזיליה, כוסברה, שמיר, בזיליקום ועוד.
להחליף את מלח השולחן עשיר בנתרן, למלח ים אטלנטי/ ההימלייה (הנתרן מגיע אלינו בכמויות גדולות במסווה או בגלוי ויוצר הרבה הפרעות בריאותיות).
לא להגיש שתייה ממותקת/ מוגזת / דיאט- סוכר או תחליפיו הדיאטטיים הינם סוג של רעל לגופינו, הסוכר מגיע אלינו גם בדרכים מוסוות בתפריט היומי- מחליש את מערכת החיסון, מחזק ומעודד וירוסים, קנדידה, תאים סרטניים, הפרעות קשב, השמנה ועוד.
סוכר יכול להימצא גם בממרחים, רטבים שונים כמו קטשופ וכמעט כל רוטב קנוי אחר, חטיפים מלוחים ועוד.
לא להשתמש בארוחה במרכיבים מקופסאות שימורים- ניתן לקבל מתכות מהקופסה וכן מרכיבים חיוניים מהמזון התחמצנו כתוצאה מסגירת קופסת השימורים בעיקור- בחום מאוד גבוה,
לא להשתמש בשמנים מזוקקים כמו חמניות, סויה, קנולה- כן מומלץ שמן זית אכותי בכבישה קרה, שמן אבוקדו, שמן קוקוס, לתיבול סלטים גם שמן שומשום.
לא לבשל תבשילים עם אגוזים וגריעינים, אם יש תבשילים שכאלו, להוסיף את האגוזים בסוף הבישול.
להוריד את הלחם בארוחה- אין צורך, לא חסר אוכל וזה מוסיף המון קלוריות מיותרות ולא מועילות.
לוותר על הפיצוחים- משפחת האגוזים הם מסוג ההשפעות של שחור או לבן, זאת אומרת בצורתם הטבעית מהווים מקור לשפע מרכיבים חיוניים וחשובים לגוף (כל אגוז ויתרונותיו הוא) וכקלויים עם מלח, הגוף מקבל חומצות שומן שהתחמצנו, רדיקלים חופשיים שמזיקים ביותר בתהליך הטרשתי בגוף ובכלל למחלות רבות בינהן לחץ דם, טריגליצרידים ועוד.
מומלץ לא לשלב בסלטים בזמן הארוחה- פירות.
הכניסו חיים לארוחה ושלבו בארוחה במידת האפשר:
ירקות מבושלים, מרק, סלט ירקות שיכיל גם נבטים, להחליף את הדגנים למלאים- אורז בסמטי מלא, קינואה, כוסמת. לשלב קיטניות כמו חומוס/ עדשים/ פול/ שעועית מש או שעועית אחרת.
מומלץ מאוד לא לאכול קינוח ישר אחרי הארוחה- לעשות “פאוזה”, לדבר, לשחק, לצחוק…ככל שניתן עד לקינוח.
חשוב לזכור שבימינו, ימי תזונת השפע, אנחנו אוכלים הרבה מידי מהר מידי,הפחיתו כמות וקצב ותעלו את החיוך ואיכות החיים.

לשיתוף: