הכל הכל אני יכול בחופש הגדול – האמנם?

האומנם?
הורים, אחים, דודים, דודות סבים וסבתות יקרים, החופש הגדול לילדים אינו סיבה להרמת ידיים ולתוהו ווהו בכל הקשור להרגלי אכילה ולבחירה של “ג’אנק פוד”,
אני שומעת הורים שאומרים “אין לי כח להילחם איתו על מתי ומה לאכול,” יש לי משהו לחדש לכם, יש לכם כח, אולי רק חסר קצת ידע בנוגע להשפעת המזון על בריאותכם ובריאות ילדיכם. מניסיון ברגע שיודעים ומבינים מה החטיפים השונים (כולל “חטיפי בריאות ואנרגיה”), המזונות המתועשים, הג’אנק פוד” עושים לילדיכם יצוצו לכם כוחות רבים לעמוד על הרגליים ולא לתת שכך יפגעו בילדיכם ובכם ועוד מי?- האוכל שאתם בוחרים להכניס לגופם ולגופכם!!!
הרגלי התזונה בזמן החופש והמזונות שילדיכם אוכלים יש להם קשר ישיר עם יכולת הריכוז שלהם בזמן הלימודים, על ההתנהגות בבית, העצבנות שלהם, הגדילה, התפתחות, אלרגיות ועוד.
המלצות לזמן חופשה למען התחלת השנה “ברגל ימין”:
לשמור על סדר הארוחות ולא נישנוש של ארוחה אחת במהלך כל היום, לא לדלג על ארוחת הבוקר, להקפיד על 3 ארוחות גדולות יותר ו-2 ארוחות ביניים.
לדאוג שהילדים יישנו מספיק שעות בלילה, השינה בלילה ולא ביום הינה חלק מהותי בתפקוד ובבריאות.
לדאוג שישתו לפחות 2 ליטר מים ביום, ואם להמתיק אז בקרחוני פירות שאתם מכינים מפרי בבלנדר ולהקפיא אותו בתוך תבנית קרח (תמונה לדוגמא בדף הפייסבוק שלי),
להוריד כל שתייה ממותקת או דאיט,
לא לאכול מאוחר בערב/ לילה
לדאוג שתהיה להם פעילות ספורטיבית ולצאת איתם להליכות.
לעשות איתם פעילות עם ירקות: לחתוך צבעים שונים של ירקות למקלות/ עיגולים או כל צורה אחרת ולתת להם ליצור בצלחת ציור מירקות חתוכים, להפנות את תשומת ליבם לצבע מהטבע שקיים בירקות וכשהם נוגסים בירק להפנות את תשומת ליבם לרעש הקריספי של הירק, זאת אומרת להראות להם את הירקות בצד החיוני והחיובי תוך הפעלת החושים (שמיעה, ראיה וטעם)
ניתן לשלב בפעילות יצירת הצלחות בנוסף לירקות גם ביצה/ גבינה/ טחינה/ חומוס בייתי/ טונה ולהוסיף אותם ליצירה בצלחת ובסוף לאכול בהנאה את היצירה.
בכדי להוריד לילדים את כמות הסוכר מהתפריט, אך לעשות זאת בהדרגה ומבלי לוותר על הטעם המתוק אצרף לכם הפעם שני מתכונים קלילים וטעימים:
כדורי אנרגיה- לטחון תמרים ואגוזים ומעט גרידת תפוז במעבד מזון, להוסיף עד כף קקאו/ אבקת חרובים. לגלגל לכדורים ולעטוף בקוקוס ולשמור במקפיא.
גלידת שוקולד בננה- בננה קפואה, 1 כפית קקאו, 1 כפית סוכר חום, 1 כפית ת. וניל.
טוחנים את כל המצרכים במעבד מזון עד לקבלת מרקם גלידתי.

לשיתוף: