הצבע האדום

הצבע האדום?!
לא זה המבצבץ מהריבה שבסופגניה או באוזן המן, אלא הצבע האדום של הפירות והירקות.
הצבע מהטבע, נחקר ומתגלה עם השנים כבעל חשיבות רבה כחלק מהערך התזונתי שמביאים איתם הירקות והפירות והשפעתם על בריאותינו כמונע מחלות וכן מרפא ממחלות,
הזכרתי בעבר, בתזונה שהצעתי בזמן החורף, כשקר, שהצבע האדום שבטבע יש לו אפקט מחמם בגוף, מאוד מומלץ להתייחס בתפריט שלנו לצבע האדום גם כחלק מהדרך להוריד את הכמיהה לפחמימות שיש בייחוד בתקופה זו של השנה.
ליקופן הינו הפיגמנט האדום ממשפחת הקרוטנואידים.
הליקופן- נמצא בעגבניות ומוצריהן, אבטיח, פפאיה, אשכולית אדומה ובגויאבה וורודה. הליקופן אינו נהרס בבישול ועיבוד ואף מעלה את הזמינות שלו, בגלל שהינו מסיס בשומן מומלץ לשלב מעט שמן באכילת עגבניות למשל.
הינו נוגד חימצון חזק (אנטי אוקסידנט), מחקרים הוכיחו שמפחית את הסיכון לחלות בסרטן, בייחוד סרטן הערמונית, שמירה על בריאות הלב וכלי הדם, הגנה על פעילות הריאות מנזקי זיהום אויר, שומר על ראיה תקינה, שמירה על תפקוד המוח, שמירה על העור מנזקי קרינת השמש.
ישנם עוד מרכיבים חשובים, שנקראים אנתוציאנינים, שנותנים את הצבע האדום- סגול והינם אנטי אוקסידנטים חזקים גם כן נמצאים גם ב: תות שדה, צנון , צנונית ותפו”א אדום.
משפחה זו ברובה עשירה במרכיבים חשובים כמו: ויטמין C(תות שדה, צנון, צנונית, פלפל אדום, פלפל אדום חריף), גלוטטיון וחומצה אלפא ליפואית, אשלגן (תפוח אדמה אדום), בתא-קרוטן, לוטאין, ויטמין E (פלפל) ויטמין B6(פלפל אדום ופלפל אדום חריף),
מתכון פשוט מאוד ומזין, חשוב גם לבריאות הלב, מאוד מומלץ להכין שיהיה במקרר, כתוספת על תבשיל, סלט או כממרח- מטבל עשבי תיבול:
עגבניה, צרור פטרוזיליה, צרור כוסברה, שום, לימון ושמן זית, מלח, פלפל, לשים את כל המרכיבים בבלנדר,ניתן לשמור במקרר עד 4 ימים.

לשיתוף: