השינה

האם שינה ביום מחליפה שינה בלילה?
שינה ביום אינה מחליפה שינה בלילה, המנוחה בצהריים חשובה לבריאות אך לא מחליפה שינה אכותית בלילה. כיוון שפעילות התא בגוף, במידת האפשר הינה פעילות מאוזנת ומחזורית
וקשורה לשעון הביולוגי של הטבע, לאור ולחושך, זאת אומרת, פעילות שמיועדת ומתאפשרת בלילה ולא ביום ולהיפך.
בלילה החלק במערכת העצבים שנקרא המערכת הפרה סימפטטית הינו פעיל יותר, המערכת הפרה סימפטטית, אחראית על הגדילה, בניית תאים בצורה תקינה, מערכת חיסון, פעילות של שימור, הפרשה, מאגרי אנרגיה ועוד.
עבודה במשמרות, או חוסר שינה בלילה מסיבות שונות כבר יוצרת מצב של סטרס בגוף, מצב זה לאורך זמן כשאינו מטופל ע”י אורח חיים נכון, יכול להוות בפני עצמו גורם לחולי והשמנה.
כל שעת שינה לפני 00:00 בלילה טוענים ששווה כמו שעתיים, להבדיל משינה שמתחילה מלפנות בוקר שאינה בריאה.
איך ניתן לשפר את השינה ללא תרופות ממכרות?
הרגלי אכילה- סיום ארוחה אחרונה עד 19:30 , מרכביה של ארוחת הערב יהיו ללא בשר/ עוף/ דג
בלילה הגוף לא מתוכנת לעכל מזון, כשמעמיסים בלילה מזון לפני השינה, המזון לא מתעכל כראוי וגם התיפקוד של המערכת הפרה סימפטטית נפגע ואיתו התפקוד התקין של הגוף כולל מאגרי האנרגיה זיכרון, חילוף חומרים ועוד.
ארוחת הערב המומלצת, לאלו שסובלים מבעיות שינה היא דייסת שיבולת שועל (לא לקנות את האינסטנט), על בסיס מים עם קינמון ומעט דבש, אפשר להוסיף גם קוקוס או מרכיב אחר ע”פ הטעם.
השיבולת שועל מזינה את מערכת העצבים ומאוד עוזרת לשינה.
שתייה- במקרה של קשיים בשינה לא לשתות קפה החל מאחה”צ ולא יותר מאחד ביום. כמו כן גם לא לשתות קולה , דאיט קולה או משקאות עם קופאין, אפילו מומלץ להוריד מאחה”צ גם תה ירוק או תה רגיל שיש בהם קופאין.
לעומת זאת מאחה”צ ובערב לשתות כמה כוסות של חליטת קמומיל (בבונג)
מומלץ למרוח שמן לבנדר באיזור הקיבה והמצח.
עוד פעולות שיעזרו לשיפור השינה, לפני השינה לשבת על כרית בריצפה בישיבה זקופה, לעצום עניים ל5 דקות להתרכז רק בנשימות, באויר שיוצא ונכנס לנחיריים, כל מחשבה שמגיעה לתת לה לחלוף. להסב את מלוא תשומת הלב לנשימות העמוקות והמלאות, לאויר היוצא והנכנס….
לחיי שינה בריאה וחלומות פז,

לשיתוף: