כוכבי החג – התפוח, הדבש והרימון

חג שמח קוראים יקרים,
חגי ישראל, הברכות שבהם והמסורת מזכירים לנו שוב אלו מזונות מבורכים ונועדו לבריאותינו. אני לא מכירה חג שבו מברכים על הסוכר / המרגרינה/ “דגני בוקר” או כל מוצר מעובד אחר. לכן כשאתם בוחרים להרגיש טוב יותר, להחלים ממחלות ולהיות במשקל תקין חשוב ללמוד מי הם ומה יתרונותיהם של המזונות המבורכים באמת.
ראש השנה מביא לנו גם את התפוח, הדבש והרימון.
התפוח – הינו פרי מאוזן במרכיביו, השילוב בין הסיבים התזונתיים שבו, כמות הסוכר ושלל הויטמינים, מינרלים ופיטוכימיקלים, גורמים לו להיות פרי ל”תפארת בני האדם”, כמעט ואין מקרה של חולי/ חוסר איזון שתפוח אינו מומלץ.
לא סתם יש משפט באנגלית שאומר: ” An apple a day keeps the doctor a way”
הדבש- הינו אחד מומצרי הכוורת- הדבורה. אכן פלא של מזון שהדבורה מכינה. כמה דברים חשובים לגבי הדבש:על צנצנת הדבש שקונים חייב להיות כתוב “לא מחומם”, זה הוא דבש טבעי שלא עבר חימום ונשמרו בו ערכים תזונתיים לא רבים, אך חשובים למערכת החיסון. במקרה של דבש מחומם (הדבש השכיח שנמכר), אנחנו מקבלים סוכר בלבד!!! אין כבר ערך בריאותי לדבש. בכל מקרה יש לזכור שדבש הינו בעל ערך גליקמי גבוה, דהיינו מעלה את הסוכר גבוה ומהר בדם כמו אכילת סוכר. ולכן יש לאכול ממנו מעט וחשוב שיהיה אכותי!!!
קיימות הרבה “תרופות סבתא” שמכילות דבש, לריפוי התקררויות, שיעולים, שפעות.
מומלץ!!!- לארוחת בוקר עבור ילדים לפני בית הספר תפוח טבול בדבש עם טחינה, הטחינה מעשירה בסידן, ברזל ועוד. השומן שבה מאט את עליית הסוכר בדם ואינו גורם להיפראקטיביות מצד אחד ולעייפות מהירה מצד שני.
הרימון- נחקר ב-10 שנים האחרונות ע”י פרופ’ מיכאל אבירם. ממליצה לקרוא על מחקריו גם בנושא התמרים, הרימון מצוין לאיזון כולסטרול ע”י מספר מנגנונים. על אף רמות הסוכר שבו גם סוכרתיים יכולים ומומלץ שיהנו ממנו, אך לא בכל הנסיבות ובהתאם להרכב התפריט היומי ולכן מומלץ להתייעץ ולבנות תפריט מתאים, מזין ומרפא. הרימון מומלץ למניעת מחלות לב ועוד.

לשיתוף: