לאן הולכים?

הליכה, כחלק מתנועה הינה צלע במשולש שווה הצלעות שמרכיב אורח חיים בריא.
אורח חיים בריא מורכב מ- ת.ת.ת. תזונה, תודעה, תנועה.
התמקדות בצלע אחת בלבד לא תקיים אורח חיים בריא ונכון לתפקוד תקין של הגוף והנפש.
השמש מבצבצת, תחושת אביב בפתח, זה הזמן להזכיר לכם ללכת!!!
ללכת לשם הליכה, למטופלים שלי אני מציעה גם פה להשתמש במחשבות שלנו.
לעיתים המחשבה לצאת להליכה לכ-40 דקות, גורמת לנו להישאר מול הטלוויזיה ואולי לקחת עוד איזה חטיף לניחום.
אבל אם המחשבה תהיה שיוצאים רק לחמש דקות, נועלים נעליים ויוצאים לסיבוב של כמה דקות.
תנסו ותגלו שהינכם יוצאים להליכה יותר פעמים וליותר זמן.

ואם זה לא הספיק הנה לכם כמה סיבות מעולות לצאת להליכה:
סקירה של הספרות הרפואית מעלה עשרות מחקרים שפורסמו בשנים האחרונות בכתבי העת המדעיים והרפואיים, וכולם מצביעים על קשר ישיר בין ההליכה למגוון אספקטים בריאותיים.
מונעת מחלות לב וכלי דם- מחקר שערכו מדענים מאוניברסיטת צפון קרוליינה בארה”ב מצא שלמניעת מחלות לב עדיפה פעילות גופנית ממושכת ומתונה על פני פעילות נמרצת וקצרה. מחקר שפורסם בכתב העת ‘Chest’ מצא שאנשים שהלכו במשך 200-125 דקות בשבוע וגמאו מרחק של כ-20 ק”מ הצליחו לשפר את הכושר האירובי שלהם ולמנוע מחלות לב יותר מאשר אנשים שביצעו פעילות מאומצת במשך זמן דומה.
עוד נמצא שכל הנבדקים שיפרו את צריכת החמצן שלהם והתעייפו פחות בהשוואה לנתוני הפתיחה שלהם לפני המחקר. וחשוב להזכיר שחמצן הינו מרכיב חיוני לפעילות הגוף, כך גם תוך כדי מזינים את הגוף בחמצן תוך נשימה עמוקה.
שנתיים מאוחר יותר פורסם מחקר נוסף באותו כתב עת שהראה שהליכה מהירה יעילה כמו ריצה בהפחתת הסיכון להתקף לב ולשבץ מוחי. המחקר, שכלל 74 אלף נשים בנות 79-50, מצא שהליכה במשך שעתיים וחצי בשבוע מפחיתה בשליש את הסיכון להתקף לב או לשבץ מוחי.
מחקר נוסף שערכו אותם חוקרים מצא שהליכה של 40 דקות ביממה, לפחות חמש פעמים בשבוע, החזירה את גמישות עורקי הצוואר אצל נשים בגיל המעבר לאותה גמישות שהיתה לפני הפסקת הווסת. הגמישות הזאת חשובה במיוחד, שכן היצרות עורקי הצוואר נחשבת לגורם משמעותי לסיכון ללקות בשבץ מוחי.
הליכה מפחיתה התפתחות דימנציה- בשני מחקרים נפרדים, שפורסמו בשנת 2004 בכתב העת של ההסתדרות הרפואית האמריקאית, נמצא שהליכה מפחיתה את הסיכון למחלות דמנטיות, דוגמת אלצהיימר.
בנוסף, מחקרים הוכיחו שהליכה מורידה לחץ דם, מקטינה את הסיכון לסרטן, מעלה את הכולסטרול הטוב, מקטינה את הסיכון לסוכרת, מקלה על תסמיני גיל המעבר, מסייעת לגמילה מעישון, משפרת מצב רוח ויכולה לשפר מאוד מצבי דיכאון.
ישנן עוד כמה סיבות ממש משכנעות, אבל יש לכם פה מספיק סיבות להודות על האפשרות שיש לכם ללכת, לנעול נעליים וללכת, ללכת….

לשיתוף: