להורים שבדרך

המשך טיפים להורים שבדרך לאורח חיים בריא,
בטור הקודם כתבתי על ההזדמנות שהחופש הגדול מביא לילדים ובייחוד להורים שמבינים והפנימו את מידת החשיבות של המזון לבריאות ולהתפתחות של ילדהם.
החופש הגדול כחלון הזדמנויות של הטמעת הרגלים נכונים ובריאים במקום יצירת בלאגן וזליגה לתוך אכילה והרגלי אכילה פוגעים בבריאות הגוף והנפש. הפיכת הבילבול של החופש לליבלוב.
הרגלי האכילה הלקויים, סוכרים מרובים, חומרים משמרים, חוסר סדר בארוחות, אכילה מאוחרת ושאר רעלים, יכולים לשנות כבר בתחילת השנה את יכולת הלימוד והריכוז של הילד.
אם נשים דברים על השולחן – כמה פעמים אנחנו דורשים מהילדים שלנו, לשנות הרגלים שבעצם אנחנו היינו רוצים לשנות וקשה לנו…
למעשה דורשים מהילדים לקחת אחריות, ממנה אנחנו בורחים לגבי עצמינו ומראים גם דוגמא הפוכה לילדים. גם אם בהסתר הילדים רגישים וקולטים.
החופש הגדול מוליד לעיתים זמנים בהם אנחנו יותר עם הילדים. אומנם המילה אחריות דורשת קודם כל לקיחת אחריות לגבי עצמינו אבל אנחנו תמיד אוהבים להיות אחראיים על האחרים וכן לדרוש מהם אחריות.
לכן ננצל תכונה זו וניתן משימות לילדים להיות כביכול אחראים עלינו ולא על עצמם, להזכיר לנו הרגלים שאנחנו רוצים לשנות באורח חיינו, בדרך זו הם יפנימו בעצמם ויתנסו בשינוי,
ממליצה לשוחח עם הילד ולספר שהחלטנו לקחת אחריות על הבריאות והתזונה שלנו,
ואנחנו מבקשים את עזרתו (לגייס אותו למשימה עבורכם ולא עבורו כביכול).
לדוגמא: שיזכיר לכם בכל שעה עגולה לשתות מים, יום אחר שיזכיר לכם לאכול ירקות ב-5 צבעים ויעזור לכם לבחור את הירקות שעליכם לאכול למען בריאותכם, להזכיר לכם לא לשתות שתייה ממותקת/ מוגזת/ דאיט שמזיקה ביותר לבריאות, לתזכר אתכם לעשות כל יומיים הליכה רגלית, לאכול ארוחת בוקר מזינה, לא לאכול בלילה…
מאוד חשוב שתלוו את השינוי אצלכם בהסברים הגיוניים ומלבבים כמו, הכיף בלאכול את הירקות מלאי הויטמינים…, לספר שאנחנו מרגישים תחושה של מסיבה שהם עושים לנו בגוף, מרגישים יותר ערניים, להסביר מדוע אנחנו מרגישים כך ומה מעניקים לכם הירקות, המים, הפירות, האגוזים, הקטניות, גם העוף והביצים … אבל ההבדל בין ארוחה שהכנתם כמו חביתה/ שקשוקה וסלט לעומת פיצה קנויה או פסט פוד קנוי אחר.
דוגמאות נוספות לגיוס הילד לתהליך וע”י כך הפנמת ההרגלים אצל הילד מבלי לדרוש ממנו לשנות:
לבקש עזרה מילד שיהיה סו-שף שלך בהכנת סלט ותוך כדי ללמוד ביחד איתו על היופי של הירקות, הצבעים, הטעם…
מציאה לכם להתנסות ביחד בהכנת חלב שקדים:
כוס שקדים מושרים במים (לא קלופים), לשים בבלנדר ביחד עם 3.5 כוסות מים, 2 תמרים ומעט תמצית וניל טהורה, להפעיל את הבלנדר ולאחר מכן להעביר את התוכן דרך בד חיתול או שקית בד מסננת מיוחדת, ישירות לקנקנן- החלב מוכן וטעים, לאחר קירור במקרר ניתן לאכול עם גרנולה בייתית/ שיבולת שועל, תפוח חתוך ועוד.
להשתמש “באסור” שגורם לנו לרצות בדיוק את מה שאסור לנו , בצורה הפוכה. גם פה להכין לנו משהו טעים, מזין , יפה וחדש שלא רגילים אליו בבית ולהגיש אותו רק לנו, לילדים את מה שרגילים, לאכול ולהינות מבלי לבקש מהם לטעום ולאכול. מעניין לראות את התגובה של הילדים לגבי המשהו החדש… שאסור להם כי זה רק שלנו, תופתעו שאם לא בפעם הראשונה אז בשניה או בשלישית, הם מבקשים לטעום.
התודעה כאמור חלק בלתי נפרד משינוי בתזונה- המחשבות, הרגשות, ההרגלים שלנו ולכן דגש רב בשינוי הינו בעבודה מודעת עם המחשבות שלנו והרגשות.
בשינוי מאוד חשוב להתייחס לרגע ולא להפליג עם מחשבות לכל החיים, מה יהיה? מה היה?…

לשיתוף: