לא נעים לחיות בבית נטוש

מיהו הבית שלנו? מפעל חיינו? העסק של חיינו?
בימים אלו עברתי בית עם משפחתי, בנוסף זוהי תקופה שבה רבים נוסעים, מטיילים…
זמן מעולה להזכיר או להכיר שהבית שלנו/ מפעל חיינו הינו הכינוי האנלוגי הנכון לגוף – נפש שלנו.
לצערינו אין לנו יכולת לראות פנימה לתוך ביתנו, להכיר אותו ולהבין כיצד אנחנו נוהגים בגסות ללא התחשבות ולמעשה נוטשים אותו!!! מתוך חוסר ידע/ או כל סיבה אחרת שגורמת לנו נוחות לא להתעסק עם הבית שלנו.
במקרה של גופינו, הבית שלנו גר בנו- ולא אנחנו בו.
ולמה אני משקיעה/ מזכירה/ מסבירה /מדגימה, בכדי לעורר את משמעות החיים שלנו שמתנהלים בתוך גופינו?
כי אין לנו אחר!!!
אנחנו כעת במהלך הקיץ, חופשות, אח”כ חגים… ארועים, חוסר השגרה בחיינו זו השגרה, כמו שפעם איש חכם אמר לי, החיים זה “הבינתיים”.
יש נטיה להתנהל בחופשות/ ארועים/ חגים כאילו נטשנו את הקשר לחיים שלנו.
הגוף שלנו לעיתים במצבים כאלו מרגיש כמו הילד בסרט “שכחו אותי בבית..” רק בלי ההומור.
את הנזקים שאנחנו מעוללים לעצמינו עם התזונה בחופשה/ חגים… אנחנו נחווה לאחר החופשה/ חגים במקרה הטוב או בעוד כמה שנים במקרה הפחות טוב.
מהירות ומידת ההשפעה של ההתנהלות התזונתית שלנו בגופינו על איכות חיינו, תלויה גם בגנטיקה/ אורח החיים בילדותינו ודרך העבודה שלנו עם התודעה, נפש כמובן. אך ניתן לומר בביטחון שככל שדוחים ומתעלמים מההתייחסות לאיכות המזון שאנחנו בוחרים, הצורך עולה, עלול להיות מוגבל יותר ומאתגר יותר.
חשוב לציין את שכתבתי ואמרתי רבות. יש לגוף שלנו, לבית שלנו, מפתחות/ מרכיבים חיוניים שהוא לא יודע לייצר. הם אינם נספרים בקלוריות/ בנקודות אלא יש ללמוד אותם בצורה פשוטה, כדי שנפיק את איכות החיים והשגת המטרה של “שחרור כל המיותר לנו” אם בעודף משקל/ סימפטומים מחלות ועוד.
כשאנחנו לאורך שנים לא מספקים את אותם ” מפתחות” לגופינו דרך המזון, הבית נהיה רעוע, בערך כמו שהיינו מנסים להכנס לבית בו אנו מתגוררים או למכונית בה אנו נוסעים מידי יום, ללא מפתחות. נצליח להכנס אך בדרכים עקלקלות שיפגעו במבנה/ במכונית.
החוכמה בעיני היא להתנהל באיזון ולא בהימנעות עם המזין והמזיק הקיימים בימינו.
גם בחופשה/ חגים/ סופ”ש…יש להתנהל באיזון וזאת כי אנחנו לא רוצים שהגוף שלנו ייצא לחופשה, אנחנו צריכים אותו חי ועובד במיטבו. כי החיים הם כרגע.
עד שכולם ילמדו את “הוראות היצרן” שלנו, כדי להתנהל בצורה מיודדת עם המזיק והמזין שבמזון.
מהם 5 הטיפים החשובים והפשוטים ביותר שניתן לקיים בחופשה מבלי “לנטוש את ביתינו”?
1. 5 ארוחות ביום
ארוחה (אפשרי שתהיה ממש קטנה או גדולה יותר) כל כ-3 שעות. סדר של ארוחות ומניעת “נשנשת נפוצה”, הינו טיפ חשוב בהיבט הפיזיולוגי אך גם ביכולת שלנו לבחור בחירות תזונתיות נכונות יותר. זו גם דרך לשמור על קלילות, עירנות ומניעת נזקי סטרס שנגרמים מהתזונה דווקא כשאנחנו רגועים בחופשה.
2. שתיית מיץ לימון אחד סחוט טרי כדבר ראשון על הבוקר (במקרה ומתקבלת תחושה לא טובה אחרי, יש להפסיק).
לימון (קיים גם בחופשות ובבתי מלון), השפעתו בסיסית ורצויה לאחר פירוק, יש בו מרכיבים חשובים למערכת החיסון והעיכול ומרכיבים שמעלים חיוניות/ מפחיתים עייפות.
3. שתיית 2.5 ליטר מים ביום, ללא משקאות ממותקים ועד 3 קפה ביום.
מים, מקור החיים חשובים והכרחיים לתפקוד התקין, משקאות שונים מעמיסים על הגוף מרכיבים שונים שלא ראויים לו, ומקשים/ פוגעים בתפקודו וכן בירידה במשקל.
4. סלט אחד, עשיר בצבעים פעם ביום (במידת האפשר שיהיו 4 צבעים)
5. את “הקינוח” בסוף ארוחה, לדחות לארוחת ביניים
אכילת דבר סוכר/ פרי מיד בתום הארוחה משבש את העיכול והספיגה הרצויים שהיו בארוחה.

כחלק מהתייחסות מבורכת בבחירות התזונתיות, יש להתייחס לדרך החשיבה (התודעה). טיפ חשוב לתרגול עם התודעה גם בחופשה/ ארוע/ חג.
כל מה שהיד מושטת ובוחרת להוביל לפה, לשאול האם אני מרוויח / מפסיד מבחירה זו? ומה אני מרוויח או מפסיד?

לחיי הבית המפואר והאחד ויחיד שלנו
לחיי החיים, החופשות ושאר שמחות
להעשרה ממליצה לקרוא מאמרים ולעיין בסרטונים (טיפים) הקיימים באתר הבית: http://anatinbar.co.il/
או באפליקציה שניתן להוריד לנייד “ענת ענבר”

לשיתוף: