מהם נבטים ולמה הם מעולים לנו?

לשמחתנו, נבטים ונבטוטים, ניתן להשיג היום כמעט בכל רשתות השיווק.
ובחלקם אף במגוון רחב של סוגים.
משפחת הדגנים (חיטה, כוסמין, שעורה, שיפון, אורז, כוסמת, קינואה, דוחן, אמרנט, טף),
משפחת הקטניות (סויה, שעועית לכל סוגיה, עדשים, חומוס, פול)
ומשפחת הגרעינים (לדוגמא: שקדים, חמניות, חילבה, ברוקולי, אגוזים..) כל אלה יכולים לעבור תהליך הנבטה שמאפשר אכילתם ללא בישול.
מה אנחנו מרוויחים כשאנחנו ניזונים מנבטים?
באכילת נבטים, אנו מרוויחים עושר של ויטמינים, מינרלים, ח. שומן, ח. אמינו, אינזימי מזון,
שנאבדים, מתקלקלים או לא קיימים בדגנים, קטניות וגרעינים מבושלים/ קלויים.
מה קורה בתהליך ההנבטה?
בתהליך ההנבטה הגרעין/ הזרע מקבל מים, המים שנכנסים אליו מהווים טריגר להתחלת תהליך החיים בזרע/ גרעין. אינזימים בזרע מתחילים לפעול לפרק חלבון, לשפעל ויטמינים כל הערכים התזונתיים עולים כדי לאפשר לזרע יצירת חיים. הלחץ של המים פוקע את הזרע ויוצא הנבט.
שלב הנבט הינו המצב בעל הערך התזונתי הגבוה ביותר וכן קל לעיכול.
מדוע רצוי להזין את הגוף באינזימי מזון?
אינזימים משמעותם חיים, חיוניות. ללא אינזימים אין חיים. הזנה של אינזימים מהמזון, מאפשרת פעילות תקינה של הגוף, מעלה את החיוניות, עירנות. עוזרת בריפוי ומניעת מחלות. האנזימים נהרסים מעל 48 מעלות צלזיוס, ולכן בישול הדגנים/ קטניות/ גרעינים הורס את האנזימים.
ההמלצה לבריאות, הינה לשלב בתפריט היומיומי נבטים / נבטוטים בארוחות.
כיצד מנביטים נבטוטים בבית?
קטניות מנביטים לנבטוטים (נבטים קטנים) בד”כ במים.
גרעינים מנביטים לרוב באדמה והם מונבטים לנבט ארוך יותר.
שעועית מש הינה הקלה שבהנבטות הבייתיות.
השלבים:
להשרות במים בערך ל-8 שעות
מעבירים למסננת ומתחת המגש, מכסים את המסננת עם המש בתוכה עם מגבת, ליצירת חושך לקטניה.
מידי כמה שעות יש להרטיב את המש, ולאחר שמתחילה ההנבטה להוריד את המגבת ולהמשיך להרטיב מידי כמה שעות.
לאחר יום בערך, כשהנבט שיצא יהיה כאורך הקטניה, לשים בקופסה במקרר .
קיבלתם שעועית מש מונבטת, מצויינת לניקוי כבד, מעשירה מאוד. ניתן להוסיף אותה על כל תבשיל, סלט או כארוחת ביניים.
בחרתם בנבטים כחלק מהתפריט היומי שלכם, בחרתם להכניס חיוניות לגופכם.
לכל נבט או נבטוט יתרונות בולטים אחרים לדוגמא: נבטי חילבה מצויינים לאיזון רמות סוכר ולמניקות כדי להרבות חלב, נבטי ברוקולי ידועים בשל יתרונותיהם האנטי סרטניות, נבטי חמניות עשירים במינרל אבץ שחשוב למגוון רחב של פעילויות.

לשיתוף: