סליחה ותזונה

קוראים יקרים, אלו מבינכם שקוראים את הטורים שאני כותבת,
יודעים שאני אומנם מאמינה גדולה בריפוי ומניעה ע”י “הדלק” שלנו – התזונה,
אך עם זאת, תזונה הינה קודקוד אחד במשולש שוות הצלעות של אורח חיים בריא.
למשולש אני קוראת ת.ת.ת.- תזונה, תודעה, תנועה.
יום כיפור הינו חג שבהחלט מהווה חיבור בין התזונה לתודעה.
יום בו “נכפה” עלינו לעצור, לתת לגוף- מערכת העיכול, לנוח.
כך התודעה תופסת מקום נכבד. קשה לטשטש אותה ולהתעלם ממנה כפי שלעיתים עושים ביום יום כשאנחנו עסוקים. המזון שאנחנו בוחרים לאכול ביומיום, חלקו למעשה נבחר כאכילה רגשית, מחשבות / תחושות/ הרגלים כאלו ואחרים, דהיינו בעקבות התודעה שלנו.
המזון הוא החיבור האינטימי שלנו ומושפע גם ממצבינו הנפשי.
ביום כיפור צמים, לא אוכלים, והתודעה נמצאת במרכז. יום לחשבון נפש.
גדלתי בבית חילוני, ליום כיפור התחברתי מתוך החילוניות, היום המיוחד הזה, ההזדמנות הקדושה הזו, לתת לעצמינו הזדמנות נפלאה לדון עם עצמינו גם בנושא הסליחה לעצמינו!!!
תחושת הביחד ביום כיפור היא מיוחדת, להבדיל מחגים אחרים. ביום כיפור, האחדות – הביחד, מאפשר ולמעשה ממליץ להיות עם הלבד שלך, עם התודעה העמוקה.
אני מאמינה שלא נוכל באמת לסלוח, לאהוב, להתיידד עם האחר במקרה שאנחנו כועסים/ לא סולחים לעצמינו.
הסליחה – הקבלה כ”כ חשובה לבריאות גוף נפש.
לכן בטיפול אני מפנה תשומת לב למטופלים שנלחמים במשקל ובחולי שקיים להם, תוך האשמה, כעס וביקורת על עצמם.

חברים, במצב כועס/ מאוכזב/ מאשים שכזה הבעיה לא תיפתר והשינוי לא יעשה להמשך החיים, במקרה ופועלים ב”קיצור דרך”/ “קסם” שמצליח, הוא לרוב יהיה לתקופת זמן מוגבלת והבעיה תחזור.
כשפועלים בקבלה ובאהבה למען בריאותכם/ ירידה במשקל- השינוי יעשה לחיים.
העבודה היא שילוב של שלושת הקודקודים במשולש- תזונה, תודעה, תנועה.
לכן יום כיפור אם כחילוניים ואם כשומרי מסורת הוא חג חשוב, מהותי והכרחי לנו כבני אדם.
סלחו לעצמכם בכדי שתוכלו גם לסלוח באמת לאחרים.
ההנחיות לארוחה מפסקת ומתחלת:
במהלך היום לפני תחילת הצום לדאוג להיצמד לבקבוק מים ולשתות לגימות לעיתים קרובות,
להשתדל לשתות 2 ליטר מים לפני תחילת הצום.
אופציות מומלצות לארוחת הבוקר: דייסת שיבולת שועל עם קינמון ומעט דבש
או סלט ניתן להוסיף ביצה/ ממרח חומוס בייתי/ טחינה.
בארוחת ביניים בבוקר מומלץ לשלב אגוזי מלך ופרי. ממליצה לאכול ארוחת צהריים עשירה גם בירקות טריים, ובארוחה לפני תחילת הצום להתמקד במרק עשיר במינרלים וויטמינים. (מרק עוף/ ירקות/ עדשים…).
בסיום הצום- הארוחה המתחלת, מציעה להתחיל בתה צמחים, מים, מרק, ירקות מבושלים לאחר כשעה, דייסת שיבולת שועל כמו בבוקר לפני תחילת הצום.
ממליצה לא לאכול בארוחה מתחלת בשר/ עוף ובכלל חלבון מהחי.
תשתדלו לא להעמיס על מערכת העיכול לאחר הצום וגם לא לאכול סוכרים.
המטרה להזין את הגוף ומערכת העיכול בצורה רגועה ולא ליצור סטרס בגוף ופגיעה.
השינה שלכם בלילה שלאחר הצום תהיה טובה יותר אם לא תעמיסו ולא תאכלו חלבון מהחי וכן לא סוכרים.
מאחלת לכולנו, צום קל וגמר חתימה טובה!
חברים האם אתם עייפים? הגוף שלכם מאותת לכם שהוא זקוק לשינוי אבל לא יודעים איך?

לשיתוף: